Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Detta visar hur Henrik Sahlström jobbar steg för steg i photoshop. I alla fall med denna bilden.

Här beskriver han hur han färglägger i photoshop steg för steg. 1. I det här fallet nyttjade jag enbart hårda runda penslar med opacitet satt på tryckkänslighet men jag brukar även ofta nyttja mig av kaligrafipenslarna. Hur som helst...
Börjar med en grov grund för bakgrunden. Tycker det är simplare att börja med bakgrunden för att bestämma färgschemat. Här nyttjar jag färger jag förknippar med antikens rom och gladiatorspel. Gör bakgrunden mest suggestiv i det här fallet men försöker få fram att det är sandig mark och att det blåser. 10. ... som den här bilden representerar. Färdigställer bakgrunden lite snabbt. 11. Går över figuren och lägger till detaljer som jag hoppat över hittills (så som ärren på hans lår, vecken i huden där slangen går in i bröstkorgen och de fåniga små plopparna på hjälmen). Snyggar till lite allmänt (som t.ex. den vita högdagerkanten på skölden). 12. Kopierar in de belysta delarna av rustningen i ett nytt lager som jag sätter på screen för att skapa en skinande effekt. Gör ett nytt lager ovanpå detta och lägger in vitt skimmer och sedan fick jag ett ryck och gjorde ett nytt lager där jag mörkade till skuggningen på vissa delar av bilden ytterligare. Plattar till bilden och ser den som klar.

Visningar: 262

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

jag kan inte teckna bra ^_^
Oh, coolt.
Måste lära mig att färglägga säkrare med PS...
Än så länge har jag desperat klamrat mig vid Painter... TT___TT
Coolt att få se förvandlingen ^__^ Mycket bra sätt att ge tips på hur man kan göra (just det, kids! Det finns fler sätt!)
Hej. Jag tycker bara allt handlar om photoshop. Jag har psp paint.Net och GIMP.
Men det finns nästan inga ´guider om de. =s
Sök på Youtube, något i stil med "how to draw in paint.net" eller "how to draw with GIMP". eller på deviantart.com och sök "GIMP tutorial". Detta blir ju på engelska, om du inte har något emot det :) du kan väl söka något i stil med "A beginners guide to using psp paint.Net" på google? då borde du nog hitta något. Har för mig att det fanns nått väldigt bra paint tips på deviantart...
håller med erica W
Jag brukar färglägga en sak i taget ... :o
fast iofs är jag ju inte direkt expert, och jag har inte speciella tekniker heller, jag bara kör på och försöker få det bli bra :s
Riktigt snyggt :)

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2022   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html