Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Hej, Jag har skaffat mig en Wacom Intuos 3.
jag laddade ner en trial på Open canvas som var ganska bra, men nu har test tiden gått ut så jag kan inte använda det mer.
Så jag undrar om nån vet nått bra program som man kan använda sin tablet med. (spelar ingen roll om det är gratis eller ej)

Visningar: 527

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Kul att höra. Deras drivrutiner är som sagt lite "broken". Jag väntar fortfarande på uppdaterade versioner, det är frustrerande att behöva starta om när man är mitt i något bara för att ens tablet bestämmer sig för att lägga av.
Mhm, precis...
Hej, jag har köpt en trust ritbräda men jag får inte igång den. Känner mig väldigt dum men hur gör man för att få igång pennan? jag har vista och har testat 2 olika drivrutiner som ska fungera med vista så det är inte det. Men när jag ritar med pennan så reagerar som inget.. har bytt batterier i pennan men nget lyser på den och jag vet inte om det ska göra det.

Vet någon om det är några inställningar som behövs göras?
Du kunde ha startat en ny tråd för detta.

Men iaf, vilken modell är det? Batterier antyder att det är en trådlös tablet? Kan du se om det finns någon signalkontakt mellan tablet och dator (har inga erfarenher av trust eller trådlösa ritbrädor), är det något som indikerar att pennan känns igen överhuvudtaget? Någon indikatordiod eller dylikt?. Tala om vilken modell det är så kanske vi kan hitta någon mer information till dig.
Det är en Trust Wide Screen Design Tablet TB-7300 och jag ansluter själva ritbrädan med usb till datorn. Jag har anslutit den och kört in drivrutiner och den verkar fungera som den ska, förutom att den inte reagerar varken när man tar på den eller när man rör med pennan över den..

Sen allt det där med att ställa in knappar för vissa program?

Satt med det här 3 timmar igår, Nu vill jag bara rita rita rita! :)
Det är inte lätt att diagnosticera på avstånd och jag har inte en Trust själv.
Har du en annan dator du kan prova med? Du sa att den verkar fungera, men att den inte reagerar på pennan eller beröring - vad är det som funkar?
Att prova annan dator, helst med annat OS, kan hjälpa dig att utesluta vissa saker, jag har inga andra ideer just nu, sorry. Googlade men fann inget relevant...
Det där har ingen rode med inte ens jag det är synd men tur att det fins dom som kosta mindre jag vet viste är värden oret vist_ _
Manga studio, anime studio, corel painter, photoshop m.m.
ah, jag ska köpa en wacom bräda, så jag vill nog också veta ;) Vi sitter i samma båt... nästan,,,
ArtRage 2, billigt, har dock inte testat det själv.
Jag har också en Wacom ritbräda och jag brukar använda den för att färglägga mina teckningar i Photoshop. jag brukar inte rita själva teckningarna i datorn med Wacom ritbrädan så jag vet inga bra program för det.
Det följer med en nerbantad version av Painter IX när man köper en ny Wacom bräda. Painter Essensials 3 eller nått sånt. Personligen gillar jag inte painter, alldelse för van vid Photoshop.

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html