Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Hmmm... Ingen som har skrivit nåt här på ett tag..
Så jag tänkte att jag kunde visa en grej jag hittade idag. (Hehe, det rimmade! ...Tror jag.)

Den här sidan har en grej som har massa bilder av människor i olika poser som man ska teckna av. Men man får bara se varje bild i 30 sekunder (eller mer om du ställer in det), så det gäller att rita snabbt.

Tydligen är det en bra övning för att lära sig teckna fortare, och dessutom kan man bli bättre på människor på samma gång.
Det står också att det är bra att göra den här övningen ungefär fem minuter per dag.

Ska pröva att göra det, så får vi se om jag har blivit något bättre på att teckna om ett par månader.

Visningar: 315

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Det har vi gjort på bildlektionerna. Fast vi fick bara tio sek. O_O Tack för länken...
Bra tips!
Länken funkade inte för mig för tillfället, men det är en bra övning.
För mig gäller att ju mindre tid jag spenderar på mina skisser desto bättre blir de, då jag har en hyperaktiv och överanalyserande hjärna så gäller det att avsluta så fort som möjligt innan den kommer in och stör processen :)
Jag rekomenderar tipset (30 sek är kanske lite mycket, så jobba neråt).
Det är en ganska stor sida och den har tusentals olika bilder, så det tar lite tid. I bland får man också en tom bild, då får man låta den ladda i några minuter och sen uppdatera sidan.
Men det verkar som själva sidan är nere just nu.

Verkligen, 30 sekunder är för mycket? Jag har gjort den här övningen flera gånger och även om jag ritar så fort jag kan så hinner jag knappt göra klart bilden innan tiden är ute. Jag kanske bara är långsam.
Sidan laddades inte alls vid mina första försök så den var kanske temporärt nere, så den var inte bara långsam. Funkar nu dock.

För mig är 30 sekunder lite för mycket, då hinner jag börja analysera och sedan går det utför, det är ganska individuellt skulle jag antaga. För mig funkar det bra med 10 till 15 s per element i det initiella (stavning?) skissandet för att få ut rätt former och proportioner. Efter det kan jag ta det lite lugnare.
låter kul, jag provar:3
jätte bra sida. har letat länge efter en sida med bra poser. shysst.
haha! Vad kul! Ska absolut prova! :3
den var jättesvår, jag klarade bara av en av jättemånga första gången jag gjorde
Pröva igen nästa dag. Då går det säkert lättare. Hjärnan behöver en natt att smälta en svår uppgift.
Ja, den verkar kul. :) Ska se om jag kommer att använda den. Jag skulle ha dock föredragit foton istället för 3d- bilder med synliga muskler, men kanske det hjälper.

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html