Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Jag ska börja med en ny serie, och du kan vara med i den! :D Mezza eller skriv här nere vad du heter i förnamn (¨påriktigt) och ditt efternamn (påhittat) . Observera att detta är en serie om hästar.. Skriv din hårfärg, längd, vikt, smak på kläder och hur du är. Sedan ska du bestäma en häst åt dig själv. Skriv rasen färgen åldern och humöret och mankhöjd och om du vill berätta ngt mer om den. Alla kommer inte med, utan jag väljer de jag tycker passar bäst in. Vill du ha retur plats i ngn annan serie ifall det blir ngn sen skriv bara "retur" längst ner. Serien kommer troligtvis vara en som fortsätter med förföljningar m.m. Fast bara om jag tycker den blev bra. Serierna jag gör publiceras i Internet tidningar, hemsidor m.m, ingen dold alltså. Jag söker mer än 1 person så skriv upp dig nu! Komihåg hästens namn, och ALL info om dej och pollen!

Visningar: 575

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jag

Namn: Sandra
Efternamn: Salberg
Hårfärg: ljusbrun, fasst ändå inte blond. Har det ofta uppsatt eller så är det väldigt trassligt och oborstat
Längd: 155
Vikt: 41½ (kanske lite mer eller mindre, har int vägt mej på länge)
Klädstil: har oftast t-, skjorta, huvtröja och jeans eller vanliga "mjukisbyxor". I bland på sommarn har jag kjol och leggins. Jag gillar gråa, bruna, svarta, blåa och vita kläder, men jag hatar granna kläder, speciellt ljusröda, för jag hatar ljusrött!

Jag kan vara ganska elak i bland, fasst för det mesta är jag nog rättså snäll, men jag har en sjuk humor och älskar djur.
Förutom min häst så har jag 2 svarta mellanpudlar som heter Jeppe och Jasmin.
Min familj består av min mamma, pappa, lillabror (6 år), storasyster(17 år) och så djuren förståss.
Jag älskar att vara i stallet och hoppas på att jag nån gång skulle bli en världskänd ryttare(fasst det gör väl alla som tycker om hästar). Jag kommer från åland - eller nej jag kommer från finland (de gör ja irl)- eller nej åland blir nog bättre, men jag har nu flyttat till sverige.
Jag älskar att fota, har nästan kameran med överallt, om jag inte fotar med telefonen då.
jaaaa... vad ska jag mer hitta på.. äsch det får väl vara allt om mej då, för nu måste jag börja fundera på om jag ska ha en nordsvensk, eller shettis.. eller kanske islänning eller fjordhäst.. eller new forest..

Hästen

Namn: Leona
Ras: nordsvensk
Mankhöjd: 157
Kön: sto
Ålder: 8 år
Färg: mörkbrun
personlighet: väldigt snäll, men kan i bland ställa till med lite bus. oftast är hon väldigt glad när hon får fara ut och rida, och då far hon i väg med full fart.
Hon tycker mest om att rida ut i skogen, och att galopera.
Leona gillar andra hästar, speciellt hingstar.
Hon är kanske inte riktigt nån bra tävlingshäst men så klart älskar jag henne ändå.
Namn: Emma Johannson
Ålder 13 ska fylla 14
Pesonlighet Trevlig Snäl Söööt Rädar andra Som Blir mobade Hjälte Rita Manga
Kläder Vanliga
gillar tv spel teckna manga
Namn: Therese

Efternamn: Levin

Pesonlighet:Snäll,blyg och omtänksam

Håret: lite mindre än axellångt medel tjockt hår, blond (mörk blont)

Längd : 170 cm

Vikt: 45 kg

Kläder : tajta jeans,t-tröja och en grå ,svart eller en vit kofta övanpå

ålder : 12-13

Hästras: Svensk halvblod (tror den heter så)

Namn:Freja

Kön:hona

Färg:svart

Humör: pigg och gald och alltid hungrig

Mankhöjd:165 cm

Ålder: 4år

RETUR
Mig

Förnamn; Linnea
Efternamn; Lilja
Längd; 156 cm
Vikt; 46 kg
Hår; Rödbrunt hår som når axlarna, ungefär, med lite självfall i sig. Har en avklippt spikrak lugg som slutar precis ovanför ögonen. Älskar att experimentera med frisyren också - en eller flera tofsar, flätor, lockar.. pyntar ofta håret med färgglada pärlor och spännen.
Klädstil; Väldigt rörig stil. Älskar att pröva på nya kläder och stilar, och livar ofta upp en vanlig look med stora halsband, vantar, mössor, scarfar och bälten.
Personlighet; Mycket livlig och pigg, från morgon till kväll. Är en väldigt barnslig person - lättskrämd, envis, kaxig.. har konstant svällande känslor och humörsvängningar, men repar sig alltid snabbt - ramlar jag av en häst tar jag mig direkt upp igen, så att säga.

Min häst

Namn; Symphony (uttalas Symmfåni)
Ras; Morganhäst
Kön; Vallack
Färg; Skimmelfärgad. Nästan helt vit, men lite mörkare grå vid hovarna. Nosen är lite rosaaktig, och både man och svans är lång och oklippt och nästan helt svart.
Ålder; 6 år
Mankhöjd; 160cm
Personlighet; Symphony är en uthållig, intelligent och godmodig vallack. Mycket ivrig och nyfiken av sig.. särskilt när matte har fickor på kläderna (socker, äpple, morot?). Är mycket glupsk av sig - skänker du honom en sockerbit eller två så hänger han efter dig så länge han tillåts. Han skulle kunna vara en bra tävlingshäst, men ogillar att hoppa och all sorts träning - dressyr och liknande. Jag tycker inte om att tävla i vilket fall som helst, tysta, lugna uteritter är bra nog.

Retur~
(också ;D)
Mitt namn: Clara Toover
Personlighet: busig, nyfiken, hästgalen, djurgalen... Älskar att teckna!
Utseende: svart hår, nästan svarta ögon, kort (1,36), vig och smidig, smal, väldigt liten... Jag kommer från Vietnam (grannland till Kina), men rita mig inte som en kines, för det är jag inte!!!
Kläder...: ... efter väder... Oftast puffiga myskläder. Det som är skönt helt enkelt: har min egen lilla stil. I stallet har jag grönbruna stallbyxor, ridstrumpor (bruna), bruna skor (ej stövlar) med snören, svart fleecetröja, mööööörkblå hjälm med rosett där bak och blåa tjocka ridhandskar med hästmotiv. En röd och mörkblå skyddsväst vid ridningen också.

Hästras: Arabiskt fullblod
Namn: Solon (kalla honom Seylon om du gillar det bättre)
Kön: Hingst
Färg: Isabel, blekvit isabelfärg med svart man och svans samt svart upp på benen (fux går också bra)
Temprament: Vild och hjälpsam, men väldigt lättskrämd
Mankhöjd: 1, 50
Ålder: 7 år
Favoritgren: Terrängritt
lol varför inte

Namn: Sunniva
Efternamn: Ranforth (lol jag vet inte)
Ålder: 17
Längd: 1.52
Hår: Ganska långt (omkring 40 cm), tjockt och gyllenbrunt. Lugg som är lite för lång. Alltid utsläppt.
Ögon: Matt grönblå (mer åt det gröna hållet). Naturligt tjocka ögonfransar.
Personlighetsdrag: Obekväm i stora folkgrupper och med okända. Gillar inte när nån hon inte känner så bra tilltalar henne utan större anledning. Inte rädd för att säga vad hon tycker inför en stor grupp. Har knappt nån rampfeber. Ganska smart och påhittig. Hittar ofta lösningar på problem. Kan vara väldigt glad och pratsam med de hon känner men är ganska lugn för det mesta. Håller sig gärna för sig själv ibland men har inget emot sällskap.
Klädstil: Gillar knästrumpor, korta kjolar och stora stickade tröjor och har gärna ett katthalsband på sig.
Ogillar: Stör sig på högljuda personer, smink, rökning, alcohol och tuggummi.
Gillar: Katter, serier, mörk chokolad (+60%), skräckfilmer, spindlar och spel
Favoritfärger: Svart, vitt, brunt, magenta och turkås.
Rädd för: Skällande hundar (har inget emot hundar annars), kor och myror.
Övrigt: Är alltid väl utrustad. Gör aldrig något som hon tycker är slöseri med pengar (smink, cigaretter alcohol). Säger lite random saker ibland, Försvinner i sin ganska överdrivna fantasi ibland och hör inte på. Kreativ.

Häst: Dante
Kön: Kille
Ålder: Inte jättegammal men inte särskilt ung heller
Färg: Mörkbrun (inte jättemörk)
Personlighetsdrag: Ganska lugn, av-visande mot andra hästar och människor (förutom Sunniva). Lite "high and mighty". ("han tror han är nåt")

My kom på efternamn själv ;). Mitt hår är orange blont och jag är 1.56 meter lång jag väger ungefär 50 kilo, jag gillar emo stilen väldigt mycket Jag är ganska kaxig älskar djur och gillar att vara för mig själv, älskar att rita och skriva, jag är ganska slarvig och älskar one direction och tokio hotel och the neverdies plus dead by sunrise och linkin park. Är väl ganska snäll. Jag kan inte häst raser men en svartvit som ska heta Zayn och vara som jag fast väldigt snäll mot dom som den gillar. Mankhöjd, vene riktigt... ganska hög. Elak mot dom elaka, ganska modig. gärna retur, hoppas jag kommer med :)

glömde, hästen ska vara en kille :)

och jag älskar choklad. kläder som har typ höga nätstrumpor kjolar (ganska korta) med tyll, nitar svart genomskinlig tröja med linne under, bara ben, ganska ljus hudfärg, grova kängor, handledsvärmare, mörk sminkning, nithalsband (och armband) alltid väska med mig (för tecknarsaker och mobil) jag har en htc mobil (svart) och jag glömde att jag har hår precis nedanför axlarna, nästan alltid svart nagellack. Jag är en tjej om du inte har förstått det än.. xB  jag vill gärna vara en sån som verkligen är snäll mot djur för jag älskar ALLA djur! Jag är elva, men gärna äldre i serien

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html