Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Är det bara jag eller är inte det viktigt att teckna snyggt? Visst alla har ju sin egen smak om vad snyggt är men jag skulle inte vilja läsa en manga som ser ut som en katastrof...eller?? En jag praoade hos sa att det inte spelade någon roll, men hallå! Då är det ju inget att kolla på tycker jag. Jag menar tänk att ha en manga tecknar idol som ritar sämre än en själv? Det funkar ju inte......
Inget illa menat för dom som tycker tvärt emot. :)

Visningar: 309

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

det är en stil sak helt enkelt, även om stilen kan vara fruktansvärd kan storyn vara jätte fin:P

det är som att dömma omslaget i en present; den kan vara sliten och söndrig men inuti kan ett guldhalsband ligga.

senn finns de tecknare som går mer efter stilen, storyn kan vara urdålig men att bilderna är såfina att man glömmer bort storyns röda tråd

Det beror ju helt på. Är storyn bra på en manga då kanske inte det spelar någon roll hur den är tecknad, men är inte storyn bra och inte hur det är tecknat heller, då är det ju helt klart ingen bra manga.
Sen finns det ju manga där storyn är kass medans manga är riktigt snyggt tecknad. Det beror ju på vilken smak man har, vissa kanske föredrar en bra story framför en fint tecknad manga! :)

Jag håller med Sora och Emi! Just nu läser jag en manga som "inte" är så snyggt tecknad. Ögonen ser konstiga ut osv, fast man kan bli blind för det om mangans story är bra. Det är t.ex.  jätte viktigt för mig att hitta en manga som passar min egna smak, annars stör jag mig på tecknings stilen hela tiden. Om en manga är så ful att den inte går att känna igen som en manga, borde den inte vara i samma kategori. Den borde höra till vanliga "serier".

Det är min åsikt ialla fall ^^ //Thea

Om man har hört att folk pratar illa om en tecknare och påstår att han/hon tecknar dåligt kan man bli lurad och tycka att mangan varken är bra tecknad eller heller inte har en bra story bara för att andra inte tycker likadant som en själv.

Jonas

En smaksak. En specifik tecknarstil kan ju anses vara både "ful och fin" av olika personer. Men om en manga är "dåligt tecknad" och då menar jag att man inte bryr sig om hur det ser ut, det blir olika varje gång och är slarvigt, det kan ju många anse vara "fult" medans andra tycker det är annorlunda och coolt. Men det är klart, ju finare manga, desto roligare är det att läsa, tycker jag i alla fall.
jo... manga är ju väldigt överdrivet (ibland altså), men vissa stilar är sisådär, men endå finns det något som tecknaren gör jättebra i serien! tex, jag läser gravitation, och ibland tycker jag att de har munnen för högt upp/för mycket haka, men sånt vänjer man sig ju vid, däremot gör tecknaren asbra hår! det finns alltid något positivt, det behöver inte bara vara tecknadet, det kan vara storyn, humorn, hela grejen! om det är en genomtänkt historia, eller bara något kort, lätt, och alldeles för enkelt.
jag tycker mest om "proffs" bilderna om man säger så.de bilderna som någon person suttit och slitit med i flera timmar är ju iofs snyggare, men jobbigare att göra :(

Håller helt med för *** !!! ;O

Håller med Sabina S alltså ;)

Känns lite svenskt o säga så tycker jag... med den dära "det gör sitt job" atetyden.

Men det är nog för jag är så kvalitetsinriktad och vill att även inte bara historien ska vara bra den ska berätta historien i bilderna på sånt vis att den är lätt och följa med utan att man måste få en väg av text på varje panel eller en över beskrivande monolog som berättar vad som händer i bilden.

Visst även i staterna ser man serier som är bra skrivna men har inte världens bästa tecknare men de är ofta mindre publiserade som släper för de stora intreserar sig inte av detta och är klassade som "indypendant" (självständig) serier.

Japanska serier har ofta hat lägre nivå av at de måste göras så mycket fortare och har en grupp av folk och av de kan serier bli något ojämn, mend e betyder itne at alla gör så som exempel Katzura teradas monkey king som liknar motiv http://25.media.tumblr.com/tumblr_lm1ijlZ3nu1qdezb9o1_500.jp

Kvalitets bristande kan även vara av två andra faktorer, första och vanligaste är tidsbrist, gör du ett misstag i en serie kan du oftast inte gå tillbaka o göra om.

Andra är att denne personen överrenderar så pass att ingen noterar de heltokiga anatomin i första taget.

Jag tycker som Sabina S En förebild och mangaka ska man se upptill för dess fina bilder eller hårda arbete, vilket inte går om man själv är bättre. Och en slarvigt tecknad manga blir som oläslig för mig, jag kan inte stå ut med att bilderna är slarviga och jobbiga!^^

Nej ellerhur? Skulle aldrig ens ta mig tid att läsa en manga som ser slarvig ut, hur fin storyn än är. ^ ^

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html