Personligen så tycker jag att det bästa sättet är att googla en massa foton av vargar and öva på att teckna av dem. Studera hur deras anatomi ser ut, hur de rör sig och så vidare. Titta också på skelettet, det kan man använda för att göra en streckgubbe-version av dem sen.
Kopiera en massa foton till du kan deras anatomi utantill. Detta kan ta veckor och till och med månader, men det är ändå det bästa sättet att lära sig. Tecknar man istället av en annan persons bilder lär man sig bara att teckna I den stilen, gör man det från foton kan man teckna dem på vilket sätt man vill.
På grund av detta så tycker jag att borde du hålla dig borta från de flesta guider och sånt, eftersom de flesta är väldigt dåliga och visar bara hur man gör en stil, inte en riktig varg, men jag plockade ändå fram några som jag tyckte vara rätt så bra. Link Link
Men som sagt, förlita dig inte för mycket på dessa, att teckna från riktiga livet är det bästa du kan göra. Men eftersom man inte ser så många vargar springa runt utomhus, så funkar foton bra. ^^;