Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Hejsan alla med och utan ritbräda... :)

Jag har börjat samla till en ritbräda av ngt slag, men jag har lite problem med vad jag ska välja..

Kan inte ni som har ritbrädor skriva vilka ni har och ngt bra/mindre bra med dom och ungefär vad dom kostar.

Jag har ju hört att dom flesta använder någon slags wacom-bräda. Om jag hade vart en aning rik så skulle jag köpt en Intuos, men jag ägnar mig åt ganska många andra dyra saker, som ridning och fotografering m systemkamera osv. Om jag bara hade varit teckningsintresserad hade jag haft råd för många år sedan ;)

jag har också tittat lite på andra ritbrädor som trust, ngs, genius osv, men jag vet inte vad jag ska välja :/

Tips? :)

Visningar: 299

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Om du ska köpa en ritbräda så ska du helt klart välja en från Wacom. Enligt det jag har hört från en massa personer så är det dem man ska satsa på. Själv har jag en Wacom Bamboo Fun Pen & Touch Medium. Självklart ville jag hellre ha en Intuos, men då de är rätt dyra och jag inte var säker på att teckna digitalt var min grej så valde jag att köpa den jag har nu.

Ritplattan kostade ca 2000 kr och är helt klart värd varenda krona. Själva ritytan på den (stl Medium) är ungefär som ett A5. Självklart är intuos bättre, men jag är väldigt nöjd med min Bamboo-platta. Jag kan inte se några nackdelar alls med den!

Så för din del skulle jag rekommendera en Wacom Bamboo Fun Pen & Touch. Vilken storlek som passar dig bäst vet jag inte, men jag tycker själv att en Medium är rätt så lagom.

Jag hoppas att det här var till någon hjälp. :)
Tack så mkt för svaret ;) Jag har också funderat på Fun Pen and Touch, men egentligen vet jag ingenting om den, förutom att det är en ritbräda xD ingen vettig affär jag hittat den på står det någon som helst info om den, och jag är inte heller en höjdare på engelska, då det ibland står beskrivning på engelska i svenska affärer, har översatt det med google översätt, som inte gick ngt vidare, men vet du någon sida där det står lite ¨mer om den, typ trycknivåer, storlek, kostnad, alltså kanske om det är ngt speciellt med den? eller kan du ge mig den informationen kanske?? ;) (a)
hmm.. många pratar om wacom .3.
själv har jag Trust, den stora storleken, haft i 2 år nu, fått några slag i golvet
men ha inga tecken på det ^^ plattan man ritar på är bara lite större en ett a4 ^^
finns många saker man egentligen kan göra med den, men har inte ägnat tid
undersöka det :P

jag tror den kostade 1200kr o.o
aha okej tack :)
Om du är inne på wacom-plattor så kolla deras hemsida: http://www.wacom.com/productinfo/
hittade inte den på svenska, men annars kan du ju kolla på hemsidor till t ex elgiganten eller siba, de har nog någon produktinformation.

har en wacom intuos4 medium, och har aldrig haft en annan, så kan inte tipsa om några andra.
okej tack så mkt ;)
Jag har jusst skaffat mig en ritplatta själv, :) det blev en Trust tb-7300 och hitills är jag jättenöjd! Den har en stor skärm (som ett a4) och är otrorligt billig för sin storlek (1500 kr eller nått). Jag kan verkligen rekomendera den.
Wacomplattor ska i och för sig vara nått av det bästa i ritplattväg som går att hitta, men dom är mer tänkta för arkitekter o liknande så man får massa funktioner man inte behöver.
Dom e också skitdyra :/ kan kosta upp mot 5500 kr om man ska ha i a4 storlek.
jag har köpt en wacom bamboo fun pen and touch :D

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html