Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Okej, såhär är det.

Jag fyller snart år (Jippie for mig :D) Och jag önskar mig inte mycket. För vad önskar man sig då man har allt man behöver ? o.O

Men sedan så kom jag på vad jag vill ha. Jag vill ha ett nytt Ritbord. Jag har ett som jag fick för ett år sedan på min 16 årsdag och det är ett mellanstort Trust-ritbord. Men nu är den superjobbig. Sladden hackar och man kan knappt koppla in den till min laptop.

Sedan så har jag hört från många att de använder WACOM-ritbord när de ritar på datorn. Och eftersom jag bara hört bra ord om dem så vill jag också ha en!

Då kommer problemet. Vilken sort ska man ha? Det finns ju så många olika wacomritbord med stora prisskilln ader.

Vilken är det man ska köpa? Är den billiga lika bra som den dyra eller vad är det för skillnad på dem?

Skulle vara jättebra om du (som ritar med ett Wacom-ritbord) kunde föreslå vad du tycker om ditt Wacomritbord och vad du skulle föredra att jag skulle kunna köpa. Du kan också nämna namnet på det Wacomplatta du har.

Skulle vara jättekul om du svarade så fort som möjligt då jag fyller på söndag XD och det skulle vara kul om jag fick ett wacom-ritbord då.

Med hjärtliga hälsningar från Filippa Granberg som också önskar er en riktig skön fortsatt vår :D

Visningar: 118

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jag har wacom bamboo one, en A5 storlek ritplatta o jag har varit mycket nöjd :) . Ibland har jag en problem där plattans driver inte funkar, men det beror på andra orsaker än själva plattan. O storleken är ganska bra för en nybörjare. Priset är ganska högt, så som med alla wacom (för min betalade jag 200 euro ~1945.76 SEK), men kvaliten är utmärkt. Man måste dock vara försiktig med pennan så att den inte går sönder, men det gäller troligtvis alla märken.
Tack så jättemycket för tipsen. Jag ska genast kolla runt lite :D
Jag använder Wacom Intuos 4 som jag fick denna julen. Den är mycket bra för mig, men jag har heller inte haft några andra ritplattor tidigare så har inte så mycket att jämföra mig. Jag använder en medium, vilket är lite större än en A5. Den har aldrig klånglat eller varit ett problem, det är en mycket bra storlek då man reser, den har även massa smarta funktioner på sidorna som jag använder mycket, tex inzoomningsringen. Den är väldigt tryckkänslig och jag var tvungen att öva väldigt mycket med den innan jag lärde mig behärska den. Den ligger också i en annan prisklass än de andra, från 3000 kr och uppåt, men den var verkligen värd det.

Om du vill kika lite på den så kolla in på den här hemsidan, det är wacoms hemsida, där ser du hur den ser ut: http://www.wacom.com/intuos/medium.php

(Bamboo-plattorna finns också där)
jag använder en wacom Volito 2. den är ganska liten, men jag har inte varit missnöjd med den en enda sekund!
och det allra bästa....;
mitt Netto i stan här hos mig, sålde ÄKTA wacom till mkt lågt pris, utan att typ fatta att dom e asdyra o.O
så jag köpte min wacom för typ 350 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OMG helt klart det bästa köpet jag har gjort!
vad vore mitt liv utan min wacom? ;D<33
den är väldigt rejäl och tål smällar( tro mig jag vet >o<)
hoppas det hjälpte lite ;D kram x3

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html