Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Beskriv vilket ämne och innehåll som du skulle vilja ha i en kommande Teckna-bok.
Eller hur man skulle förändra någon av böckerna som finns nu.

Här är några böcker som vi diskuterar just nu:

Teckna roligt
Cartoon teckningar hur man gör roliga figurer och skämtteckningar.

Teckna ditt liv
Hur man kan skapa en intressant tecknad beskrivning av olika händelser i sitt liv. Metoder för att använda sitt tecknar-kraft till att komma ihåg saker bättre och snabbare, förstå komplicerade saker och nå sina mål. Även hur detta kan underlätta för att kunna jobba med att teckna helt eller delvis.

Teckna monster
Teckna dinosarier, drakar, Minotaurus, varulvar, orcher mm.

Teckna kläder
Teckna kläder och rustningar förr, nu och i framtiden.

Teckna berömda människor
Hur du tecknar kända människor förr och nu, realistiskt, karikatyr och i roliga händelser.

Teckna myter & sagor

Med ex Alvaro Tapia

Teckna platser
Med exempel på intressanta platser från historien och fantasin, där det även är mycket människor med i bilden.
Ex. Hogwarths, Atlantis, Hobbit by, Colloseum, Eiffeltornet, Olympisk arena, rock konsertarena, Maya el Aztek ceremoni vid deras pyramid, Vilda västern stad, Titanic som sjunker mm. Kom gärna med förslag på intressanta platser.

Visningar: 1730

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

ja, det va en bra idé :)
Teckna händer och ögon
Händer är otroligt svårt att teckna och ögon ser bara bra ut ( finns undantag ) om dom ser verkliga ut.ö
det finns en sida där du kan lära dig rita händer:)
Länl: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=...
Teckna kläder vore skoj, särskilt med rustningar och gamla käder, ifall man tecknar t. ex från förr i tiden, skulle det vara skoj, annars (om det funnits) skulle "teckna natur" vara skoj, då fick man veta hur man bygger upp träd, blommor, andra växter
Det låter bra. Om den boken blir aktuell så är du välkommen att vara med att pröva och komma med synpunkter på övningarna.
kläder!!!!
teckna karikatyrer :)
teckna monster, och teckna kläder! Såklart! ;)
Teckna roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eller teckna kläder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har svårt att få till väck skuggor m.m
Jag skulle bli glad ifall teckna blommor komm ut =D Att man får lära sig rita olika blommor och träd och buskar
Mest sugen på en "Teckna Drakar"-bok, antagligen för att jag är en sån drak-entusiast själv då :D fast då vill jag få med Sveriegs bästa drak-illustratörer till den, och det kanske kan bli lite svårt. Ska det tecknas drakar ska det göras ordentligt tycker jag :D
Som du vet blev ditt förslag verklighet med din favo-illustratör.
Du är välkommen att se till att det tecknas ordentligt i boken.

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2022   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html