Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

...Så, vad tycker ni, är böckerna eller filmerna bäst?
För mig är det utan tvekan böckerna. Filmerna är ju tyvärr ganska komprimerade, mycket av storyn blir bortklippt. Coola specialeffekter, förvisso, men dom har liksom sabbat min egna bild av Harry Potter. Någon som fattar vad jag menar?

Visningar: 46

Inlägg i den här diskussionen

Jag håller med dig om att böckerna är så otroligt mkt bättre än filmerna. Dock så sabbar inte filmerna, för jag ser alla karäktärer och miljöer som de ser ut i filmerna. Det har de lyckats otroligt bra med, fånga karaktärer. Däremot så är ju manuset ganska sugit, och de kortar ner så mkt.

Spoiler, men de ska ju troligtvis göra Deathly Hallows i 2 filmer så då hoppas man på lite mer bok, men man kommer ju aldrig kunna gråta så mkt på bion som när man läste boken! Nån som fattar vad jag menar? :P
^ Japp, fan vad jag bölade på slutet! Bra att dom gör DH i 2 delar. Skulle aldrig rymmas i en enda film. Men there's nothing like the real deal... Böckerna ftw.
Böckerna! (i filmerna missar man så mycket) Jag och min bror var och såg på fenixorden när den hade premiär. (Jag har självklart läst boken, han är 10 och har inte börjat läsa dem än)
Det var faktiskt ganska mycket han i efterhand frågade om, så stora tummar upp för böckerna!
Och jag håller med. Slutet är bara för sorligt!
Ja :*I
Jag gilar bökerna jete myket men filmerna är oxå bra för utom att det fatas masor.
jag tycker också att böckerna är bättre än filmerna har dock inget emot att titta på filmerna lite då och då :) synd bara att slutet på den 7 och sista boken inte är lika bra som resten av hela serien :/ blev besviken på det :(
dom orkar inte rulla ju, miloo! xD
nä, han borde ha linser tycker jag:P ...men hermiones hår!! ...mesigt! det ska vara ruffsigt!!;D
jag fattar precis. alltså man kan inte jämföra böckerna och filmerna egentligen- för det är så stor skillnad. dom har klippt bort så många bra saker från böckerna så man blir bara sur när man ser filmerna=( hoppas iaf att sjuan blir bättre=D
BÖCKERNA!!!!!! det är ju dom man blir "förälskad i" Filmerna är ju också bra men inget slår böckerna :P ( hatar hermiones hår i de senaste filmerna! HATAAA!!!).....^^
böckerna är oslagbara!!

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2017   Created by Esbjorn Jorsater.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html