Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Här kan vi diskutera lite om Gimp, ett gratisprogram som påminner om Photoshop väldigt mycket. Frågor, tips... a ni hajar ^w^' Själv har jag undrat en sak ett tag, kan man göra raster i Gimp? Då menar jag främst "prick-raster" som brukar användas i manga...

Visningar: 149

Inlägg i den här diskussionen

Vd är prick raster? 8o
Öh, ja, jag vet inte riktigt vad det heter så jag kallade det så ^^

Det är "prickar" som brukar användas i t ex manga, som skapar en slags gråaktig "skugga", eller vad man nu kan säga... xO

förstoring...

Hoppas ni förstås nu xD
Japp det kan man ^^, ! Jag har prickraster! :D Det är bara att ladda ner en pensel med prickar (;
Jo, jag har hört talas om det men jag hittar inte var att ladda ner det :/ Jag hittar bara till photoshop...
Jaså? Jag har provat ett antal gånger med olika typer från olika sidor, men det funkar aldrig,,, :(
Ja, jag har gimp på två datorer och hittills har det inte funkat på varken den ena elr den andra :/ men jag kanske ska prova än en gång i alla fall xD
önska jah hade photoshop
har gimp jag:) ska lägga en bild jag gjorde på gimp

det hr är min nya bild som jag ahr gjort =)
Assnygg! :D hur gjorde du? :P
Jag har Precis fått Gimp 2.6 och har några bilder på min sida som jag gjort dom i men vill ha lite tipps. om någon har det? så vore det jättesnällt! :D

Denna bilden målade jag för länge sedan. För att få till pälsen sprayade jag ut färgklickar i olika nyanser av svart, grå och brun på vargen med sprayaren. Det funkar även att göra med penseln. Sedan tog jag suddaren ( alltså inte suddgummit utan jag menar handen som liksom sprider ut färgen och blandar ihop dem med varan). Jag mixade ihop färgerna lite med varan och sedan drog jag i pällsens riktning när jag mixat klart. Så fick jag till pälsen. Det är inte så avancerat som man kan tro ;)

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2020   Created by Esbjorn Jorsater.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html