Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Visningar: 3009

Inlägg i den här diskussionen

Demo-text till dessa två sidor om att teckna händer:

1. First make a box where all sides have the same size.
2. Make this little triangel form on the side (have not find any ekvation for that, perhaps you see some possible for that).
3. Hand then you have this form on the top of the box. And the same size as the side of the box you make the long finger as a line.
4. You make the other fingers just as lines. The thumb is the same size as the little finger.
5. You study your own hand and make the right form and shapes of the hand.
6. Here is the skeleton of the hand from above. This influence the appereance of the hand.
7. At last you make the shades and the rendering to finish the hand.
8. If you made this form of the hand a couple of times, you can just make this easy form of the head. I use this when I start making hands.
9. Here is the palm of the hand. The muscles influence the shape from this side. Especially the thumb muscle.
Så, nu har jag gjort händerna, men tyvärr har jag ingen scanner så jag kan inte visa dig de...
Du kanske har en digitalkamera som du kan scanna in dem med. Vad tyckte du annars om dessa handbeskrivningar. Har själv tänkt ändra på dem en del.
Teckna klar handen och lägg upp i ditt förslag här.

Så, här har vi min version av denna hand. En skissad, och en färglagd. (Stora filer, varning!)

Bilagor:
här kommer min version av denna hand,

Bilagor:

Teckna klar denna hand och lägg upp den här.
...Och så ritade jag den här handen, också. Skissverion & Färgpennor. (Jag överarbetade nog färgläggningen en aning, jag drogs med xD )

Bilagor:

japp, här e min bild:)
finns som bifogad fil nedan också:)
Bilagor:

Ritade i photoshop...Scannern krånglar...
Här är mitt försök på en av övningarna och ett eget förslag.
Bilagor:

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2019   Created by Esbjorn Jorsater.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html