Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Välkommen till Reems fiskarstuga! Här kan alltinga hända! MiMz har inte kommit hem efter jakten än, nåja, han kanske dyger upp så småning om! Se dig omkring och kolla om det är någonting du är intresserad av. Kanske vill du erbjuda en dubbeljackt, för varför inte tillbringa en vacker dag som den här i buskarna och spana på drakar, vargar eller tjädrar?

Visningar: 75

Bilagor:

Inlägg i den här diskussionen

Oj! Här ligger den! En äkta röd eldsflaga! Men, nej, den är skada, jag borde ta den till Nim! Hon har säkert något läkemedel eller liknande...

Jag öppnar dörren och kliver in. Lukten som slår emot mig är hemtrevlig. Jag vet inte varför jag är här egentligen. Jag ser mig om och öppnar upp en planka i golvet. Där ligger boken min mor gömt i så många år. Jag tar den slitna läderpärmen under armen och springer. Ingen får veta att jag varit här.

På boken står det Sirleria. Det låter lite som Sirla. Jag öppnar den försiktigt i skydd av några buskar och läser de gamla recepten. Vargasvans! Jag hade nästan glömt bort den örten! När Tei kommer hem ska jag be henne köpa lite. Den brukade Sirleria säga gav tur och gjorde dig vackrare för ett tag. Jag läste orden igen. Trollsopp. Praktisk mot feber. Den skulle jag ge mig ut själv och hitta, men jag mindes inte hur den såg ut. Tei skulle nog bli tvugnen att köpa en sådan också, för att jag skulle kunna hitta nya själva.

Jag såg fundersamt på stugan en bit bort. Tänk, här brukade Sirleria och jag tillbringa dagarna. Men det såg helt annurlunda ut då. Den nya ägaren hade ändrat på mycket. Jag hade fortfarande dåligt samvete för att jag brutit mig in. Men det var inte stöld! Boken hade varit Sirlerias, och hennes önskan hade varit att jag skulle få den när hon...gick vidare..

Jag lämnade ändå en flaska Bärvin till ägaren. Det var det minsta jag kunde göra.

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2018   Created by Esbjorn Jorsater.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html