Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Åsas presentationav sig själv: Jag arbetar som Serietecknare och Illustratör med speciell inriktning på Manga. Jag har gått två år på Serieskolan i Malmö och sedan dess jobbat heltid som frilans tecknare i drygt 4 år. Min första Serie Tokyo by Night blev publicerad i Manga Mania 2004, och marknadsfördes som den första Svensk Mangan. Sedan dess har jag tecknat Stall Norrsken - serien för Bonnier Carlsen, Kishako Sportreportern för Egmont Kärnan, varit med betydligt mer i Manga Mania och tidningen Shojo Stars med mera. Jag har även fått Stipendium och praktiserat som assistent i en Japansk serietecknares studio.

Läs mer serier om Åsas tid i mangastudion i Tokyo www.asaekstrom.com

Skriv gärna vad du tycker om Åsa Ekströms nya webbplats och serier. Du har även möjlighet att ställa frågor i denna diskussion till henne så kommer hon att svara.

Åsa Ekströms bok Ljusets hunger (stall Norrsken).

Visningar: 1518

Inlägg i den här diskussionen

Åsa är en av mina svenska favorittecknare, alla borde läsa mangan Sayonara September som finns på hennes hemsida, jag ser fram emot nästa kapitel!
Jag undrar om det är tufft att hela dagarna jobba på någon annans historia? Och är det inte tufft att bo i ett helt främmande land med främmande seder och främmande språk?

Man kan läsa om Åsa i ett ganska nytt nummer av Bild och Bubbla också, om någon är intresserad...
Ja! Läs Sayonara September, den finns gratis på min hemsida. I dagarna kom kapitel 7 - senaste - upp också.

Att hela dagarna teckna på andras serier var lärorikt, men inte i längden det jag ville göra. Att teckna sin egna serie/göra egna verk vill väldigt många tecknare, men hyran och snabbnudlarna måste ju betalas varför vi slavar med annat. Språket var tufft i Japan, speciellt i början när jag inte förstod någonting, men man lär sig att kommunicera på andra sätt - i studion tex ritade vi teckningar till varandra som instruktioner.

/Åsa