Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

I denna diskussion kan du lägga in dina egna drakbilder och få synpunkter och tips av de andra medlemmarna.

Visningar: 6029

Inlägg i den här diskussionen

Snyggt! <3

Tecknade precis en drake, tacksam för kommentarer!

Drake vid ruin

Väldigt fin och detaljerad drake. Roligt att du har med ruinerna så att det inte bara är en drake mitt ute i ingenting. Ett tips är att göra linjerna lite tydligare så ser inte bilden så suddig ut. Om du vill få det mer verklighetstrogen så kan du också testa att skugga lite. men som sagt är det en väldigt fin bild. ;)

Denna draken är den andra draken jag någonsin målat på datorn. Tacksam för tips och komentarer!

Fin ljussättning framifrån och lite nedifrån. Bra att du lagt in blänk på varje drakfjäll, som gör dem mer 3D.

Men måste varit lite tidsödande.

tack! Har lite problem med hur jag ska behålla skuggningen som jag gjort innan jag färglägger draken, när jag färglägger så försvinner skuggningen och det blir inte som jag tänkt mig :(

Denna drake målade jag för ganska länge sedan men kände ändå att jag vill ha lite respons på den. ser nu i efterhand att jag kunde skuggat mycket mer på bla. halsen, men, men det får jag göra bättre i framtiden. Tacksam för tips och komentarer!

Den här bilden är ganska gamal.. två år tror jag, inte helt säker.

Men det kunde vara bra att få lite vägledning c:

Draken som håller i kristallkulan ser utmärkt ut, med en ljuskälla.

Om du skulle vilja testa att omarbeta den, så skulle du kunna testa att komponera om bilden, så att mer riktas mot pilen som svävar förbi. Den tog några sekunder att uppfatta nu.

Vilket fint blänk och mönster på drakfjället. Och elegant och enkel form.

Min första färdiga drake. Förut gjorde jag bara halvfärdiga som jag inte blev nöjd med, men den här blev bra.

Fin konsekvent skuggning från vänster ( från betraktarens synvinkel). Den framhäver bra kroppens former.

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html