Taggar:
jaha
då fattar jag
Gjorde gruppen http://teckna.ning.com/group/tecknadittliv
För att kunna testa några övningar. Har just nu bara lagt upp 2 st övningar.
Men om du prövar dem så kan jag lägga upp fler övningar senare.
Jag tycker att dessa böcker låter intressanta, men det är mest det som jag gillar att rita så jag vet inte om de skulle sälja jättebra, många av förslagen har redan föreslagits:
Teckna robotar, cyborgs skulle vara ännu coolare! Det skulle passa i en Teckna Sci Fi bok :) Där skulle det också vara kul om det stod om hur man tecknar aliens, designar egna rymdskepp och vapen, rymdrustningar och hittar på egna planeter och utomjordingssamhällen. :)
Teckna monster verkar jättekul! Jag skulle gärna lära mig hur man tecknar varulvar, zombies och speciellt orcher! Åtminstone om de är i The Lord Of The Rings-anda :D Jag älskar nämligen både böckerna och filmerna... :3
Teckna monster skulle även kunna heta Teckna Skräck, då kanske man kan få tips om hur man kan teckna läskiga bilder och hur man kan teckna läskigt utan att använda blod och läskiga monster (typ någon som sitter själv och så är det en skugga med något vasst i handen eller något. XP
Teckna kläder skulle också behövas, jag vill veta hur man tecknar veck och sånt.
Teckna material, som t.ex. bark, jord, hur man tecknar så att man ser om kakan är knaprig eller mjuk. xD Teckna mat OwO Eller nej, men Teckna mat+Teckna träd och stenar+Teckna kläder= Teckna material! :D
Teckna superhjältar :D Jag älskar filmer och serietidningar med superhjältar, min favorit är Hellboy. xP Man kanske inte får lära sig hur man tecknar just Spiderman eller så, men hur man gör en serie med en bra hjältar, superskurkar och andra intressanta karaktärer i sann Marvel-anda :D Även hur man "komponerar" (eller vad det nu heter :P) coola slagsmål-sidor med häftiga effekter och sneda rutor. Jag vill veta hur man designar intressanta hjältar och skurkar efter deras superkrafter!
Teckna havsmänniskor (hehe, det är nog bara jag som vill ha en sån bok, men jag tycker att t.ex. Abe Sapien från Hellboy och Davy Jones och hans besättning från Pirates Of The Carribean är såå coola! :D) I teckna havsmänniskor kan man få lära sig hur man tecknar intressanta undervattensmiljöer, designar hälften människa/hälften havsdjurskaraktärer, hur man tecknar vatten, i olika former, jag vill veta hur man tecknar is, skum, snö, regn och vattenånga också! Man skulle få lära sig hur man tecknar fjäll och andra "material". :D
Oj, heheheheh, det blev lite mycket... Men det är så mycket jag vill lära mig att teckna! xD
Bra förslag. Teckna skräck och teckna monster skulle jag gärna vilja ha in mer av i passande bok. Kanske det är för smalt för en enskild bok.
Men i en utvidgad Teckna fantasy (vi gör just nu en utvidgad Teckna djur, på 48 sidor), skulle det passa med fler monster.
© 2023 Created by Tecknaren.
Drivs med tekniken bakom