Teckna.ning.com

Teckna.ning.com - Teckna böckernas webbplats.

Beskriv vilket ämne och innehåll som du skulle vilja ha i en kommande Teckna-bok.
Eller hur man skulle förändra någon av böckerna som finns nu.

Här är några böcker som vi diskuterar just nu:

Teckna roligt
Cartoon teckningar hur man gör roliga figurer och skämtteckningar.

Teckna ditt liv
Hur man kan skapa en intressant tecknad beskrivning av olika händelser i sitt liv. Metoder för att använda sitt tecknar-kraft till att komma ihåg saker bättre och snabbare, förstå komplicerade saker och nå sina mål. Även hur detta kan underlätta för att kunna jobba med att teckna helt eller delvis.

Teckna monster
Teckna dinosarier, drakar, Minotaurus, varulvar, orcher mm.

Teckna kläder
Teckna kläder och rustningar förr, nu och i framtiden.

Teckna berömda människor
Hur du tecknar kända människor förr och nu, realistiskt, karikatyr och i roliga händelser.

Teckna myter & sagor

Med ex Alvaro Tapia

Teckna platser
Med exempel på intressanta platser från historien och fantasin, där det även är mycket människor med i bilden.
Ex. Hogwarths, Atlantis, Hobbit by, Colloseum, Eiffeltornet, Olympisk arena, rock konsertarena, Maya el Aztek ceremoni vid deras pyramid, Vilda västern stad, Titanic som sjunker mm. Kom gärna med förslag på intressanta platser.

Visningar: 1790

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Eller kanske Teckna Husdjur? :)
ja men boken teckna djur då är det väl inte så mycket husdjur
Jag skulle verkligen uppskatta en teckna anatomi- bok. Det e kul med böcker om djur, sagofigurer o annat, men man kan inte teckna naturliga bilder utan att förstå grunderna till formerna.
Och med det jag menar inte figurer av rör o bollar som blir till klara bilder, utan formerna på muskler o ben som påverkar kroppens uutseende. Jag har läst andrew loomis böcker, o jag förstår nu mycket bättre varför vissa delar av kroppen ser utåt ut som dom gör, på grund av att jag vet nu formen på musklerna och benen under ytan. Vetenskapen om anatomi kan sedan användas på många ställen, för att grunden är nästan densamma på alla kreaturer. 

smart sini!

jag tycker det är bra med rör och sådant men det blir bättre utan dem, med dem blir allt kantigt m.m.

om man fick lite mer grund med muskler, färgläggning, skuggning och ljuspunkter framförallt så skulle de bli bättre resultat i bilderna och mer liv.

Oj! Det var många bra idéer men kläder, platser (Hogwarts!! <3) och myter/sagor verkar vara roligast.

TECKNA SCIFI/FANTASY!!!

älskar sådand med drakar, rymd m.m. sådana saker som man kan hitta på lite vad man vill.

Robotar! Det är alltid svårt att rita robotar, men jag vill så gärna kunna. X3
Jaaa! Jag skulle så himla gärna vilja lära mig att teckna människoliknande robotar! :D Andra robotar är ju också kul, men människoliknande robotar är nog det som lockar mig mest :D
Ja det är verkligen lockande! 8D
jag tycker att det ska vara teckna roligt och kanske en bok om teckna serier ;)
Jag tycker teckna berömda mäniskor. Det skulle vara jettekul att kunna rita av tex. Micheal jackson

finns det någon teckna monster? för om inte skulle det vara kul!!

RSS

Teckna ett spöke:

Klicka på bilden så öppnas en Teckna ett spöke övning.

Teckna-böckerna

Bookmark and Share

Länk till Teckna böckerna på Adlibris.

© 2023   Created by Tecknaren.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

http://teckna.ning.com/rpc_relay.html http://teckna.ning.com/canvas.html