två drakteckningar jag gjort.
Den första blev klar igår faktiskt och jag blev väll rätt nöjd. Även om halsen är lite sådär, huvudet och kotorna antagligen är för små i jämförelse med kroppen, skuggorna är lite som dom är, revbenen inte är riktigt som dom ska, och vattnet och sanden är ju helt åt h-vete, men jag tänker försvara mig med att det är första gången jag försöker mig på att rita revben lite realistisk samt första gången jag försöker mig på att rita vatten och sand i blyerts, hähä.
Den andra bilden är en bild som finns på baksidan av min mapp jag hade på en form av bildkurserna jag inte kommer ihåg vad den heter (den har något speciellt namn) men ja, jag bestämde mig helt enkelt för att testa att rita draken i en lite annan vinkel och position och jag är nog mest nöjd med huvudet faktiskt. :)
Tycker att din första bild är väldigt fin (har inte tittat på den andra) du har skuggat och linjerna är tydliga. Men halsen ser väldigt platt ut, försök att få den att se lite tjockare ut ( om det inte var tänkt att den skulle vara så). Tänk på det nästa gång så blir det ännu bättre ;)
Här är en drake, inspirerad av min vandrande pinne. Den är inte skuggad så noga än.
Lite fakta:
Hon är en drake av arten Profugus. Profugusar har små outvecklade vingar, och kan därför inte flyga, men de klättrar väldigt bra. De lever i bergen och var för ganska vanliga. Men de är rädda för människor, trots sin storlek, och har alltid skytt dem som pesten. De lever i grupper på fem till åtta par och om två grupper stöter på varan strider dom tills den ena gruppen är helt utplånad. Eftersom att de skyr människor och människorna har flyttat längre och längre upp i bergen, så har grupperna har blivit inträngda på allt mindre ytor och då följt sin instinkt och börjat slås har arten nästan utplånat, i dag finns bara ca 30 drakar kvar men antalet ökar som tur är.
Kritik på bilden önskas!
Jo, nu är det såhär, att jag har länge prövat att göran drakar, men är det kommer till färgläggningen går allting snett :(
Men nu idag, så lyckades jag tillslut att göra någonting av det:
Så, detta är min nya karaktär Terry, äntligen en drak karaktär :)
Men de flesta gånger har jag bara kunnat göra linjeart, så det blir såhär:
Nåja, jag ska någon gång färglägga dessa, men det tar tid :P
Säg gärna vad ni tycker, man förbättras via kritik :)
Fin bild. Roligt att du färglagt draken (Vilket jag inte brukar göra :) ). Du har skuggat bra vilket gör att draken ser 3dimisionel ut och inte helt platt. Tänk på att bakbenet på en drake oftast inte har samma uppbyggnad som en arm. Men det är din drake och du får såklart göra hur du vill ;)
© 2023 Created by Tecknaren.
Drivs med tekniken bakom